Pagina's

maandag 30 november 2015

You are beautiful

Hallo allemaal,
 
Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op het blog. Vandaag heb ik een leuke sneeuwbal voor jullie gemaakt. Dit kan met de maken met de Dutch Doobadoo Snowglobe
 
 
Om het nog echter te maken heb ik er een schudkaart van gemaakt. Om je dit stap voor stap uit te leggen heb ik een tutorial gemaakt. Deze kan je vinden op de facebookgroep CreaMiep Design
Ik zal jullie in het kort even uitleggen wat ik gedaan heb.
Eerst heb ik de mal omgetrokken op wit cardstock en deze daarna uitgeknipt. Om een schudkaart te maken heb je ook het extra randje nodig. Zie de foto's.



 
Wanneer je alles heb uitgeknipt ga je je plaatje uitzoeken. Ik heb hiervoor voor een leuke stempel gekozen. Deze heb ik gekleurd met alcohol markers. Om er nou voor te zorgen dat deze echt goed past heb ik natuurlijk eerst heb onder dat smalle randje gehouden. Zo kan je zien hoe je hem moet knippen wanneer je nog meerdere afdrukken op je velletje hebt. Anders kan je ook deze omtrekken. Als je hem op de juiste plek hebt en hij steekt nergens uit kan je hem opplakken.
Achteraf heb ik met wat blaadjesstempels nog een beetje achtergrond gemaakt. Je kunt ook een mooie tekststempel gebruiken.
 
 
Voor zover is je basis van de bol klaar. Nu de voet. Je kunt hiervoor nog een stukje papier omtrekken en deze op je voet plakken. Ik heb hiervoor een designpapiertje genomen in een kleur die bij het plaatje past. Let goed op aan welke zijde je deze stukjes plakt. Ze moeten wel aan de buitenkant zitten.
Nu ga je met het smalle randje aan de slag. Die plak je op een stukje mica. Dat is een vel doorzichtig plastic wat ook wel eens bij het inbinden van verslagen gebruikt wordt. Als dit goed droog is kan je hem uitknippen. Nu dus wel alleen de buitenste rand. Je hebt nu een raampje. Aan de achterkant doe je nu foamtape. Zo krijg je ruimte tussen je raampje en je basis. Om er kraaltjes en/of sequins tussen te doen moet je een opening houden met je vinger of als je kunt de frutseltjes op je basis leggen en dan de raampje erop te plakken. Als je dat gedaan hebt, plak je je voet eroverheen en is je schudkaart zo goed als klaar. (mijn voet heb ik verkeerd om geplakt zoals jullie kunnen zien op de foto)


Nu kan je hem gaan versieren met tekststempels, plakparels, lintjes, snijmallen en alles wat je je maar kan bedenken.
Ik heb gebruikt:
- Pearl pen wit van Dutch Doobadoo
- Paper Art Nautical van Dutch Doobadoo
- Tekststempel
 
Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben en ik zie jullie misschien snel op de CreaMiep Design facebookpagina.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje. Laat je een berichtje achter? Dat vinden wij natuurlijk helemaal geweldig. Dank je wel.

(Sorry we moeten een Woordverificatie doen, we worden erg lastig gevallen door spammers.)